Parametry pojištění AJO carsharingu

Zvažujete-li zápůjčku auta jinde než u nás, ptejte se, jaké mají parametry pojištění.

Naše parametry najdete níže - odrážejí několik let našich jednání s pojišťovnami a draze získané zkušenosti z řešení nehod našich aut.
Z vašeho hlediska jsou výsledné parametry jednoznačné:
Jako uživatel AJO carsharingu jste na tom vůči pojišťovně ve výrazně lepší pozici než by tomu bylo u vlastního auta :-)

  • To hlavní a nejdůležitější: Máme speciální typ pojištění, které pokrývá náš režim užívání aut. V penězích to pro nás znamená náklady ve výši 2-3 násobku běžných pojistných sazeb, ale naši klienti pak mají jistotu, že když bude průšvih, tak se pojišťovna nebude bránit tím, že běžné pojištění nebylo dostatečné pro daný typ používání (komerční půjčování aut).
  • Máme velmi vysoké limity u povinného ručení (neboli "Pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla"): Všechna auta mají limit 150 miliónů / 150 miliónů pro škody na zdraví / majetku.
  • Všechna naše auta mají havarijní pojištění. Toto se může zdát jako samozřejmost, ale není. Někteří naši konkurenti jej nemají a řeší si případné průšvihy kompletně ve vlastní režii. Naše havarijní pojištění pro vás znamená spolúčast 10%, minimálně 5000 Kč. Pokud si připlatíte službu "V klidu", tak v rámci spoluúčasti zaplatíte nejvýše 1000 Kč.
  • U všech aut i základní pojištění kryje asistenční služby do výše 20 000 Kč. Asistenční služba je nejčastěji využívána při odtahu auta po defektu, nemožnosti nastartování auta, odtahu auta po nehodě, atd. Částka 20 tisíc Kč pokrývá všechny drobné patálie a pokrývá např. i odtah vozidla ze zahraničí do vzdálenosti cca 700 km. Pokud byste (například u delších jízd do zahraničí), chtěli limity asistence vyšší, doporučujeme si u vaší pojišťovny sjednat pojistku "na blbost", která by pokryla škodu (např. při vyproštění nebo odtahu) nad 20 tisíc Kč.

  • Prostřednictvím naší non-stop hotline máte k dispozici nadstandardní právní asistenci, která nám v případě problémů zajišťuje komunikaci s pojišťovnou. Jaký je tady rozdíl oproti klasické asistenční lince pojišťovny? Zásadní - asistenční linka pojišťovny "kope" za pojišťovnu a klient se pak v mnoha případech nestačí divit. U nás máte jistotu, že pro vás díky nezávislé právní asistenci v dané situaci vůči pojišťovně uděláme maximum.
  • Jeden příklad za všechny: Jedete na dovolenou do Chorvatska, způsobíte nehodu a nejste si úplně jisti, zda je auto dále pojízdné. Voláte na asistenční linku pojišťovny a tam vám řeknou, že tedy buď můžete dát auto odtáhnout do servisu nebo si jej necháte odtáhnout zpět do ČR. Vy si chcete zachovat naději na dovolenou a vyberete si servis. Tam vám řeknou, že je to žel neopravitelné (nebo by to stálo balík a pojišťovny opravy v zahraničních servisech nehradí), takže voláte znovu asistenční linku pojišťovny, že chcete ten odtah do ČR. Ale ouha, příjemná slečna vám sdělí, že podle podmínek máte nárok BUĎ na odtah do servisu NEBO na odtah do ČR. A vy už jste si vybral - servis. Takže další odtah už vám pojišťovna nezaplatí a zaplaťte si jej sám.
    Sazba je kolem 27 Kč/km :-(
  • Podobných scénářů existuje celá řada a jedno je jisté - pojišťovna tady vždy tahá za delší provaz. Takže jsme brzy zjistili, že nám stojí za to mezičlánek v podobě právníka zaměřeného na tuto oblast, který tyto věci řeší s pojišťovnou za nás.
  • Jako uživatel AJO carsharingu tedy můžete těžit z několika let našich zkušeností a ve výsledku jste vůči pojišťovně ve výrazně lepší pozici, než by tomu bylo u vašeho vlastního auta :-)