AJO carsharing - naše sdílená auta

Nepořizujeme žádné ojetiny, ale vždy výhradně nová auta. Naše nejstarší dáma, Anička, je z roku 2013.
Všechna ostatní auta byla pořízena v letech 2014 až 2017.

Škoda Fabia III kombi




Nejnovější auta v naší flotile

Fabie byly vyrobeny na počátku roku 2017 a jsou tak našimi nejmladšími vozy.

V porovnání s ostatními modely aut mají navíc tempomat (nemá jej jen Fabia Lenka, která má Speed Limiter), kožený volant a rádio s dotykovým displejem.


V Praze výhradně Fabie

Flotila AJO carsharingu v Praze je složena výhradně z Fabií a naši pražští uživatelé si tak nemusí zvykat na ovládání několika typů aut.

Většina pražských Fabií je s alternativním LPG pohonem, u kterého jsou nízké náklady na provoz.

Za příplatek v řádu desetníků na km bude v Praze k dispozici i několik aut bez LPG (tj. jen na benzín). Tato auta pak mohou (na rozdíl od aut na LPG) parkovat i v podzemních garážích.


Hyundai i10 - podrobnosti



Kratší, ale ne malé sdílené auto

i10 jsme do flotily sdílených aut přidali pro jízdy, kdy nepotřebujete megakufr a oceníte kratší auto, se kterým se lépe parkuje.

Ale jedním dechem je potřeba dodat, že i10 není žádný prcek. Většina mini aut (např. známá kolínská trojčata) má jen čtyři místa. Hyundai i10 má míst pět a v tomto směru mezi malými auty příjemně vyčuhuje.

Prostor na zadních sedadlech samozřejmě nelze srovnat s našimi kombi, ale pětimístná homologace i10 svědčí o tom, že pokud pojedete sami nebo ve dvou, tak si na prostor nebudete stěžovat.

 

Pojedete-li ve více lidech, tak na zadních sedadlech nebudou ani dlouháni vysocí 175 cm narážet na strop. Kufr svým objemem 252 litrů opět předčí auta ve srovnatelné kategorii, ale to nic nemění na tom, že budete muset počítat s omezeným prostorem pro zavazadla v situacích, kdy pojedete ve více lidech a nebudete si moci sklopit zadní opěradla.

Dálniční kilometry polyká i10 velmi ochotně a díky komfortně naladěným tlumičům si nebudete zoufat ani na našich rozbitých dálnicích. Uskromnit se budete muset jen ohledně bluetooth handsfree, kterým i10 nedisponuje.


Kombi Dacia Logan MCV - podrobnosti



Dacia? Spadl jsi z višně?

Chroničtí ohrnovači nosů asi nad Dacií jásat nebudou, ale to je jejich problém.

Pod křídly Renaultu Dacia pořádně vyrostla a v prodejích aut se řadu posledních měsíců drží mezi nejrychleji rostoucími značkami.

 

Tyto kombíky byly prvními auty pořízenými do AJO carsharingu a mají nalítáno desítky tisíc km aniž bychom narazili na zásadní problémy.

Pokud vás zajímá, jak se vybírá auto pro carsharing a jak vybrané auto jezdí, tak si nenechte ujít mé osobní postřehy v roli Daciového nováčka.


Výbava aut sdílených v AJO carsharingu


  • Česká dálniční známka
  • Rakouská nebo slovenská dálniční známka ve vybraných autech
  • Klimatizace
  • Tempomat (jen ve Fabiích, kromě Lenky)
  • V Loganech a i10 rádio s MP3 a CD
  • Ve Fabiích rádio s dotykovým displejem, s MP3, SD kartou (bez CD)
  • Ve Fabiích a Loganech bluetooth handsfree pro telefonování nebo přehrávání hudby
  • Všude USB 2.0 + AUX audio port. Své telefony můžete z USB portů průběžně "dokrmovat" energií, a také z nich můžete přehrávat svou oblíbenou hudbu.
  • Univerzální držák na mobil na předním skle
  • Elektrické ovládání předních oken
  • Elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka
  • Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • V zimním období zimní pneu
  • Opravná sada namísto náhradního kola
  • Úchyty ISOFIX na bočních sedadlech v zadní řadě
  • Zadní sklopné opěradlo dělené v poměru 60/40

LPG pohon

Součástí výbavy našich sdílených aut je také alternativní pohon na LPG.

Už před desítkami let mnozí naši otcové a dědové vozili v kufru nebo pod sedadlem bombu s LPG, kterou šikovné české ručičky "nějak" připojily.

V AJO žádné kutilství nepěstujeme. Ve všech našich autech jsou LPG systémy s příslušnou homologací, které byly namontovány přímo v automobilce nebo profesionálním servisem. Tím je zajištěna jejich vysoká spolehlivost a bezpečnost.

Pro naše klienty je tankování LPG pohodlnější, než by tomu bylo u benzínu - LPG totiž zákazník netankuje sám, ale vždy mu plyn tankuje obsluha čerpací stanice. Zákazník jen odšroubuje víčko od LPG nádrže (u i10 navíc našroubuje přiloženou redukci) a požádá obsluhu o natankování plynu.

Auta mají i plnohodnotnou nádrž na benzín, takže lze teoreticky jezdit i na něj. Ale naše ceny jsou stavěny na LPG pohon, takže klienty od jízdy na benzín odrazujeme příplatkem 1,- Kč/km, pokud by na benzín jezdili.

Nepříjemností LPG je zákaz vjezdu do těch podzemních garáží a parkovišť, které nemají vyřešeno odvětrávání.

Držák mobilního telfonu

Máte-li chytrý telefon, můžete si do něj zdarma stáhnout např. aplikaci Waze nebo Google Maps, která vám umožní použít telefon jako navigaci (včetně hlasových pokynů).



Dotazy?

Máte-li k našim autům otázky, rádi je odpovíme telefonicky, e-mailem nebo i na našich profilech na Facebooku a Google+.

Je auto volné v termínu, kdy jej potřebuji?

Kdokoli si může i bez přihlášení a registrace ověřit dostupnost našich sdílených aut.

Ověření dostupnosti i zadávání rezervací je možné nejen z klasického počítače, ale i z chytrého telefonu.

Sledujte nás na Facebooku